ادویه‌ی جنوبی

مردم جنوب به مهمان نوازی و خون گرمی معروف هستند. آن‌ها با غذاهای خوش طعم و خوش عطر خود همیشه میزبان مهمانان هستند. به نظر شما چه چیزی باعث معروفیت غذاهای جنوبی شده است؟

بهتر است بگوییم ادویه‌های خاص جنوبی هستند که غذاهای جنوبی را معروف کرده اند. به خاطر آب و هوای بسیار گرمی که در جنوب کشور مشاهده می کنیم، ادویه‌های بسیار تندی معمولاً در غذاها استفاده می‌شود. 

این ادویه‌ی پرکاربرد داخل پلوهای مخلوط و انواع خورشت ها و حتی برای گرفتن بوی ماهی و میگو به کار گرفته می‌شود. شاید فکر کنید زمانی که غذایی به همراه ادویه‌ی جنوبی میل می‌کنید از شدت تندی اشک از چشمانتان سرازیز شود. ولی می‌توان گفت این تفکر اصلاً صحیح نیست. حال در این قسمت با مواد اولیه‌ این ادویه بیشتر آشنا خواهیم شد. 

مواد اولیه‌ی ادویه‌ی جنوبی:

تخم گشنیز ۱ پیمانه

فلفل سیاه ۱/۲ پیمانه

زیره سبز ۱/۲ پیمانه

زیره سیاه ۱/۲ پیمانه

دارچین چند شاخه کوچک

گل محمدی خشک شده ۱۵ عدد

جوز هندی ۳ عدد

میخک ۵ عدد

زنجبیل یک تکه بزرگ

تمام موادی را که در فوق گفته شده است اول پاک کنید . تخم گشنیز را در یک قابلمه بریزید و کمی تفت دهید. فقط حواستان باشد که نسوزد. 

زنجبیل، جوز هندی و میخک را اول در یک هاون کمی بکوبید تا نرم و کام آسیاب شود. سپس تمامی مواد را جداگانه آسیاب کنید تا عطر خود را حفظ کنند و در آخر مواد را داخل یک کاسه بریزید و کاملاً هم بزنید . حال ادویه‌ی شما آماده است و شما می‌توانید آن را داخل یخچال نگه داری کنید.

نکته‌ی پایانی: در تهیه‌ی این ادویه‌ی خوش عطر می‌توانید بر اساس سلیقه‌ی خود میزان مواد اولیه‌ی گفته شده را کم و زیاد نمایید. حتماً توجه داشته باشید میزان تخم گشنیز ۲ برابر سایر مواد باشد. 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

    سبد خرید

    رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

    ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

    بازگشت به بخش ورود

    کد دریافتی را وارد نمایید.

    بازگشت به بخش ورود

    تغییر کلمه عبور

    تغییر کلمه عبور

    حساب کاربری من

    سفارشات

    مشاهده سفارش